BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Huangshan - Äventyret börjar (del 1.)

Publicerad 2013-03-19 17:34:00 i Resor i Kina

Hejsan,
 
Vilket äventyr vi fick vara med om. Huangshan är absolut en av de vackraste platserna jag har besökt i Kina. Vi gav oss iväg tidigt i lördags morgon från Tunxi (gick upp vid 05.20). Väl framme började vi att "klättra". Jag hade förstått det som att det skulle vara stigar som vi skulle kunna följa upp till toppen av berget. Dock blev det en riktig överraskning att inse att vi skulle knata tusentals (!) tappsteg rakt upp.
 
Härlig utsikt och envishet gav resultat och kilometer efter kilometer avverkades. Sedan händer det som inte får hända och det börjar regna!  Och inte små- dugga utan ösregna. Att veta att vi har gått två timmar rakt upp utan någon riktig möjlighet till skydd någonstans och ytterligare minst fyra timmar till toppen kändes mindre bra...Å andra sidan så var jag galet stolt att nå toppen (efter att ha gått 24.000 trappsteg). 
 
Det här något av det jobbigaste jag någonsin gjort, men jag skulle lätt göra om det!
 
Fler bilder kommer under veckan, så håll tillgdo så länge :)
 
xoxo
Bella
 
Mäktiga berg
Vackra platser
En av de bästa sakerna med Huangshan var den rena luften
Många trappsteg blev det :p
Några minuter innan det började regna...

Kommentarer

Postat av: patty

Publicerad 2013-03-20 00:27:25

men shit va fint!! länge sen vi hördes, hur mår du?? puss och kram

Svar: Var verkligen mäktigt. Jag mår kanon :) Hoppas att du och din lilla familj mår bra! Om ett par få månader är vi tillbaka i Stockholm, ser fram emot att träffa dig (och bebben!!) då :D
Bella & Martin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela