BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

En återblick på det gångna året

Publicerad 2013-01-02 16:42:00 i Shanghai

Hej hå!
 
Fick ett ryck och insåg att jag ville sammanfatta lite vad vi har hunnit med under vår höst i Shanghai. Vi lämnar Stockholm och Sverige den 27:e augusti och landar i Shanghai den 28:e på morgonen. Vi tillbringar de första två veckorna på hotel samtidigt som vi frenetiskt letar lägenhet. 
 
Allt är nytt och på kvällarna stupar vi i säng fullproppade med nya intryck. Vi inser ganska snart att Shanghai är en väldigt, väldigt stor stad (och att om någon säger att det är nära så ska du räkna med minst en halvtimme). 
 
Vi firar min födelsedag på Cloud 9, Jin Mao Tower
Jag lär känna Connie & Kirsi
Vi hittar en trevlig lägenhet på People´s square mitt i centrala Shanghai. Under hösten blir det betydligt mer skolarbete än vad jag tänkt mig, men vi hinner ändå umgås och lära känna massor av nya människor. Efter bara ett par få veckor i skolan är det dags för "National Holiday". Vi stannar i Shanghai, går på muséer och upptäcker staden. Vi gör även en utflykt till staden Hangzhou, där vi besöker West Lake & Leifeng pagoda.
 
West Lake
Leifeng pagoda
Kaos under National Holiday
September och oktober försvinner iväg fort, jag och Connie går på Shanghai Masters och får se grym tennis. Vi blir även inbjudna till en internationell middag. 
Mycket tid tillbringas på Bar Rouge <3
I november åker jag tillsammans med Connie & Kirsi till Suzhou för lite sightseeing. Skolan tar också mer och mer tid och vi närmar oss december med sluttentor. 
 
Suzhou
 
Framförallt sista veckorna i december blir stressiga, mycket som repeteras och mycket som ska avslutas. Samtidigt är det många studenter som ska lämna Shanghai så man passar på att umgås så fort man har en ledig stund. På julafton skriver jag en tenta och sedan myser vi hemma hos oss på Chongqing bei lu.
 
En massa plugg blir det
 
Julafton 2012
Detta är bara ett axplock av vad vi hunnit med under de fyra månader vi har varit här. Vi har lärt känna fantastiska människor, vi har upplevt en massa nytt och vi är båda otroligt glada att vi valde att åka till Kina.
 
2013 börjar väldigt bra, just nu sitter min mamma och min syster på ett plan med destination Shanghai <3
 
Love 
Bella & Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela