BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

The Best Buddy group

Publicerad 2013-02-08 13:36:00 i Shanghai

Hej fredag!
 
Nu inför skolstart så drar även Best Buddy group eventen igång. I höstas hade jag ingen "buddy" och klarade mig väl egentligen utan problem. Som utbytesstudent kan man om man vill få en kinesisk student (en buddy) som guidar en och hjälper en att komma till rätta med allt. 
 
Nu har jag en vardag som fungerar mer än väl, men jag tycker att det är ett grymt sätt att lära känna alla nya utbytesstudenter som kommer och även få fler kinesiska vänner.
 
Jag har redan fått ett introduktionsmail från min nya buddy. Hennes engelska namn är Bella och hon har precis kommit tillbaka till Kina efter att ha varit en termin i Norge, ska bli skoj att lära känna henne.
 
Nu får ni ha en mysig helg. Här är det totalt snökaos, har snöat större delen av dagen och är riktigt kallt. Jag tar tillbaka precis allt som jag sagt om en tidig vår!
 
kramis
Bella
 
Här en bild från "orientation" i höstas

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela