BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

"Qing Ming Festival"

Publicerad 2013-04-04 13:37:34 i Shanghai

Hejsan,
 
Sorry för kass uppdatering, men jag har varit en exemplarisk student de senaste dagarna och faktiskt börjat förbereda mig inför mina "midterms" i god tid. Nästa vecka kommer jag att tenta fem ämnen och delta i en debatt. Känns i nuläget helt okej, dock har jag fortfarande massor kvar att läsa på.
 
Som jag skrev tidigare fick vi ingen påsk- ledighet (eftersom kineserna inte firar påsk). Hur som helst så firar de den här veckan "Qing Ming", vilket är motsvarigheten till svenska "Alla helgona". För min och Martins del betyder det att vi har varit lediga idag :)
 
puss & kram
Bella
 
"Här lyser flitens lampa" :D
Fin buddha figur

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela