BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Första skoldagen (måndag 3 september 2012)

Publicerad 2012-09-03 17:40:00 i Shanghai University of Finance and Economics

Hej,
 
Idag har jag haft mina första lektioner, känns som jag har valt bra och utmanande kurser. Blev något förvånad över att vi faktiskt läser tillsammans med en del kineser. Deras engelska är ju oftast inte jättebra, och de lärare som undervisat idag är amerikaner som inte pratar någon eller begränsad kinesiska.
 
Under den här veckan får man prova olika kurser och om man inte är nöjd så måste man innan den 7 september byta och bekräfta.
 
Som det känns nu så kommer jag att behålla mina måndagskurser, jag läser Managerial Accounting, som till skillnad från finansiell redovisning handlar mer om vilka beslut man bör fatta och hur man borde tolka företagets rapporter. Min andra måndags kurs är Managment information system, vilket handlar om hur man bör styra organisationer, och på vilket sätt man kan utveckla system för att hålla företag effektiva och uppdaterade.
 
När det är dags för rast eller för lektionerna att sluta så spelas det musik ur högtalarna, ett ganska trevligt inslag. Jag hoppas att kurserna nu lever upp till mina förväntningar.
 
'xoxo
Bella

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-09-04 08:21:19

Kul att du skriver . Håller tummat pch stortår för att allt blir till det bästa
Kram

Svar: Kul att ni läser :) puss&kram
Bella & Martin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela