BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

"Xia yu Le" (It´s raining)

Publicerad 2012-11-21 15:23:00 i Shanghai

Dagens väder är höstrusk, regn och blåst!
 
Jag har haft ytterligare en kinesiska lektion idag, vilket var väldigt skoj. Jag har nästan bestämt mig för att göra testet HSK i slutet av nästa termin. HSK är ett prov i kinesiska. Skillnaden från att ha vanliga betyg i kinesiska mot att ha ett HSK certifikat är att det går att översätta internationellt.
 
Jag ska försöka satsa på att klara level 2 ( vilket innebär att jag ska bemästra 300 dagliga och ofta använda ord, tillsammans med tillämpande grammatik). Om det blir för svårt kan jag alltid göra level 1. 
 
Igår provade jag att jobba med programmet Prezi, ett program som liknar power point (fast allt blir lite snyggare). För mig som älskar att pyssla är det perfekt!
 
puss puss
Bella
 
Ni måste hålla med om att det blir snyggt? :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela