BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Veckans Hiss & Diss

Publicerad 2012-11-17 11:08:43 i Shanghai

Veckans hiss ger jag mig själv som äntligen har tagit tag i kinesiskan. Jag har tidigare tyckt att det har varit för mycket annat i skolan, och att lära sig kinesiska är väldigt krävande och det tar otroligt mycket tid för att kunna bemästra språket (ett ord med samma stavning kan ha massor av olika betydelser och det gäller att uttala det rätt för annars är det helt oförståligt)
 
Nu är planen att jag åtminstone en gång i veckan ska ta kinesiska lektioner (man märker snabbt vilken skillnad det gör och hur mycket roligare det blir ju mer kan)
Två av mina kinesiska lärare, Lily och Phish :)
 
Veckans diss går till det kalla vädret i Shanghai och att jag nu behöver använda en riktig vinterkappa för att inte frysa.....
 
Nu önskar jag er alla en skön lördag, 
 
Kramar
Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela