BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

University avenue

Publicerad 2012-11-08 13:22:00 i Shanghai University of Finance and Economics

En av mina favorit gator kallas för "University avenue" den ligger som namnet antyder nära skolan (i närheten av mitt universitet ligger även två andra stora universitet, Fudan och Tongji)
 
Eftersom skolan egentligen inte tillhandahåller några lokaler för att plugga efter skoltid. Utan man får leta rätt på ett tomt klassrum och sätta sig där, så brukar vi istället dra till University avenue där det finns många bra plugg-caféer (Dessa är bla anpassade så att ljudnivån inte är för hög).
 
Vi har tre favoriter "The Momi café", "The sit café" och min personliga favvo "Sculpting in time café"
 
 
 
 
Första dagen i skolan gick jag till Uni avenue för att äta lunch. Då var större delen av gatan fylld med byggnadställningar, men under de dryga två och en halv månader som jag har varit här har åtminstone ett nytt café eller en ny restaurang öppnat upp varje vecka.
 
Dessa har jag dock inte prövat
 
 
 
xoxo
Bella
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela