BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Shanghai University of Finance and Economics

Publicerad 2012-11-20 10:01:00 i Shanghai University of Finance and Economics

Tja,
 
Lite pinsamt är det att jag inte har kunnat det kinesiska namnet på mitt universitet, skolan heter i alla fall "Shanghai cai jing da xue"
 
Vet inte som ni kan se det, men på väggen står det "International Institute for proffesional education"
I den här byggnaden har jag nästan alla mina lektioner (building 1) som ni kan se så står flera fönster öppna i varje klassrum, och i korridorerna är det alltid korsdrag. Skolpolicyn är att sätta på värmen först när  temperaturen är under 15 grader (vilket typ sker i januari då alla har vinterlov...vilket innebär att de aldrig behöver sätta på värmen ;) = kallt) 
Skolan håller på att upprustas till 100 års jubileet som ska hållas 2017. Så här och där byggs det och snyggas till. 
 
Nu ska jag fortsätta med mina läxor, det är som damm hur mycket man än städar och fixar så kommer det tillbaka.....
 
xoxo
Bella
 
ps. Jag glömde skriva att 15 grader i Kina är betydligt kallare än 15 grader i Sverige, så jag är inte kinkig när jag hävdar att det är kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela