BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Posthanteringen i Kina

Publicerad 2012-11-23 18:38:00 i Shanghai

Hej på er!
 
I slutet av september skickade jag en massa vykort till Sverige, och när jag frågade på postkontoret hur länge de skulle ta för dem att nå Sverige så svarade de mellan 2 till max 3 veckor. Okej tänkte jag (tyckte egentligen att det var alldeles för länge, då posten i Sverige säger att de levererar till Kina på mellan 5 till 10 arbetsdagar).
 
Hur som helst så postade jag mina vykort, och till och från så frågade jag någon hemma om de kommit fram. Till slut antog jag att de helt enkelt kommit bort, men efter ett par veckor så började jag få svar som faktiskt bekräftade att vykorten kommit fram.
 
Nu cirka 2 månader efter vet jag att de flesta korten har hittat hem :)
 
Nu har jag sett hur post utdelningen går till och är därför inte helt säker på om jag skickar några julkort i år....
 
 
Puss & kram
/ Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela