BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Lunch at the Canteen

Publicerad 2012-11-02 12:54:00 i Shanghai University of Finance and Economics

Det är inte alltid gott men det är alltid väldigt billigt! Jag pratar förstås om lunchen i skolmatsalen. Mitt universitet har tre campus områden, jag kommer inte ens att försöka skriva ut namnen på dem (något komplicerade)....Jag går i alla fall i skolan på "Guoding Road Campus".
 
Varje campus har flera matsalar. Vi har ett par "favoriter" på vårt campus som vi håller oss till. Det är galet billigt, jag brukar inte variera mig särskilt mycket utan håller mig till det jag tycker är gott. Priset för min lunch inklusive en juice eller en flaska vatten brukar hamna på mellan 6- 15 RMB ( nästan samma pris i sek).
 
Då äter jag antingen en "hotplate" vilket är ett kärl med biff, kyckling, eller räkor tillsammans med grönsaker och ris (+ soppa). Eller stektris med grönsaker.
 
 
 
 
Lugnet innan stormen, bilderna är tagna innan lunch...(för att ge er en bild hur det ser ut under ruschen, föreställ er IKEA i Sverige under lunchtid en lördag, så är det i matsalen varje dag klockan 11.45) 
 
Stor kram på er!
 
/ Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela