BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Haircut

Publicerad 2012-11-14 15:34:46 i Shanghai

Hej, hej hemskt mycket hej!
 
Jag har ju glömt att berätta att jag har klippt mig. När vi kom till Shanghai var vädret väldigt fuktigt och varmt, och mitt hår kändes extremt äckligt och vad jag än gjorde så blev det inte bra. Efter det tyckte jag att mina toppar blev otroligt slitna, så jag bestämde mig för att klippa mig.
 
På gatan där vi bor finns en salong, så jag gick in där och de visade mig en lista på olika frisörer. Det var junior hair designer, hair designer, super stylist osv. Och jag som har världen bästa frisör hemma (Patricia på Klippoteket / Sibyllegatan) tänkte att jag tar den dyraste så blir det kanske okej.
 
Och så börjar frisören att klippa och de tre små centimetrarna som jag visat blev något (ganska mycket!) mer, men i efterhand har jag hört att kinesiska frisörer klipper så mycket de tycker att det behövs. I slutändan blev jag i alla fall nöjd, och när jag skulle betala så säger de i kassan "twenty" och jag svarar "oh you mean twohundred and twenty" varpå hon svarar "no no only twenty"....Så min klippning landar på 20 RMB vilket motsvarar 22 SEK (och då har jag valt den dyraste frisören på salongen, crazy)
 
Mitt främsta råd om man ska klippa sig i Shanghai är att vara tydlig, visa exakt hur du vill ha håret. Om du ska klippa något speciell frisyr så ta med en bild. Och även om frisören säger att han/hon förstår, upprepa allt!
 
xoxo B
 

Kommentarer

Postat av: patty

Publicerad 2012-11-18 02:00:11

så snygg!! :) miss u!

Svar: Tack sötis, saknar dig också:) Ser fram emot att få klippa mig hos dig igen, då vet jag att jag är i säkra händer <3
Bella & Martin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela