BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Registration Day

Publicerad 2012-08-29 11:21:00 i Shanghai University of Finance and Economics

Hej!
 
Idag har jag registrerat mig pa Shanghai University of Finance and Economics. Redan under sommaren hade jag fatt hemskickat en liten folder med en massa steg over vad som skulle handa. Om det redan i foldern var omstandigt var det inget mot vad jag upplevde idag. Sitt har, ga dit, fraga honom, folj efter henne (m.m)
ganger 1000. 
 
Nu ar jag i alla fall registerad, har ett studentkort, och ett kinesisk telefonnummer! Mitt nya (kinesiska) namn ar "Bei la" vilket jag tycker ar klart godkant.
 
For lange sedan fick jag en bok som heter "Point it", det ar en fantasiskt uppfinning. Det star inte ett enda ord i den, men fungrar som en pekbok for vuxna. Vilket ar perfekt om man inte hittar nagon kines som forstar engelska (vilket ar mer vanligt an vad man kan tro). Sa idag har jag fatt hjalp att hitta ratt tunnelbanestation och en telefonbutik, bara av att anvanda boken, med andra ord en riktigt anvandbar uppfinning och en life saver.
 
xoxo
Bei la
 
 

Kommentarer

Postat av: Patty

Publicerad 2012-09-10 09:26:06

Haha... Bei la! Gulligt!! :D

Svar: Lagom svårt att uttala ;)
Bella & Martin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela