BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

Physical examination

Publicerad 2012-08-31 17:44:00 i Shanghai University of Finance and Economics

Nu kan jag bocka av physical examination fran listan. Alla studenter som vill stanna mer an 6 manader i Kina maste fa sina papper verifierade. Som jag skrev igar ar alla myndigheter stenharda och alla papper bor vara stampalde.
 
Sa vi var cirka 120 utbytesstudenter som samlades i en byggnad pa campusomradet for att fylla i formular. Kineserna har en forkarlek till bilder, sa for att kunna godkanna formularet var man tvungen att bilagga hela 4 bilder! (Det ar ungefar sa manga bilder jag behovt under hela mitt liv i Sverige)
 
I princip alla studenter har redan i sina hemlander fatt gora en halsoundersokning, trots detta sa var c 98% tvungna att ta om blodproven, EKG, lungrontgen, syntest mm.
 
Eftersom jag raknar med att de flesta som laser min blogg redan kanner mig, sa vet nog ocksa de flesta om att jag fick slita lite med min halsoundersokning i Sverige (manga besok, papper i oordning etc) men sa har i efterhand ar jag glad for det. For jag var namligen en av de fa inte behovde gora nagon komplettering alls!
 
Hemma i Sverige hade jag mer eller mindra tvingat min doktor att stampla, skriva under och begara ut kopior pa mina provresultat, vilket nu i slutandan innebar att jag istallet for att betala 600 RMB bara behovde betala 70 RMB i avgift! ( = glad tjej)
 
Inte sa mycket for kostanden utanfor for att slippa ta av sig kladerna i en "international medical bus" bland andra studenter, och ta flera ror blod igen...
 
Nu ska vi ivag och titta pa var forsta lagenhet!
 
xoxo
Bella
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela