BELLA IN SHANGHAI

Ni är välkomna att följa äventyret, det är här det händer!

"Party like a rockstar"

Publicerad 2012-08-31 03:57:00 i Uteliv Shanghai

Hello there party people!
 
Imorgon (fredag) ska jag pa en halsokontroll pa skolan. Nar man ansoker om studentvisum hemma i Sverige maste man genomga en halsoundersokning, med blodprov, EKG och lungrontgen. Darfor trodde jag glatt att det inte skulle bli nagra problem, men icke sa nicke. Trots att jag redan har gjort allt maste jag imorgon traffa en kinesisk lakare som ska verifiera mina dokument, och om han inte tycker att det ser bra ut maste jag gora om det ytterligare en gang.
 
 
 
For att komma till rubriken: Efter skolans upptradande ("Elegant performance of art") var vi ett gang utbytesstudenter som bestamde oss for att att ata middag och sedan ga ut. Vi borjade pa studentbaren "Helen's hangout". Om Kina ar billigt ar det inget mot vad studentlivet kan vara. En ol kostar 10 kr, en bucket (motsvarande 2 longdrinks) kostar 25 kr, en pizza 28 kr. Det gar med andra ord att bade dricka och ata for nastan inga pengar alls. Vi kommer latt att besoka "Helen's" igen!
 
 
Efter det gick vi till en klubb som heter "The appartment". En cool klubb med tre vaningar, forsta vaningen ar en restaurang, andra vaningen ar det tva dansgolv och sedan pa den oversta vaningen finns det en stor terass med varldens utsikt.
 
Nar vi trottnat pa alla andra vasterlanningar och de svenska priserna bestamde vi oss for att byta stalle och istallet ga till "Shiva", en liten bar med cool inredning och skon musik. Eftersom jag kan behova ta om mina blodprover och allt ihop bestamde vi oss efter det att rora oss hemat. Sa onska mig lycka till och sa hoppas vi att allt gar bra imorgon!
 
xoxo
Bella
 
http://www.best-shanghai.com/shanghai-guide-categories/shanghai-clubs/muse.html
 
ps. jag har letat som en tok efter en sladd till min lilla Samsung kamera utan nagon framgang. Kineserna skrattar och sager "you can have new camera, I have Nikon, Canon bla, bla", men jag fortsatter att leta ni maste fa se lite pics!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela